ДОПОМОГА У РОБОТІ З ДИТИНОЮ

Додайте текст тут...

Фізкультхвилинка

Артикуляційна гімнастика Для чистої звуковимови потрібні сильні, пружні і рухливі органи мови – язик, губи, м’яке піднебіння. Усі мовні органи складаються з м’язів. Якщо можна тренувати м’язи рук, ніг, спини і т. д., значить, можна тренувати і м’язи язика і губ. Для цього існує спеціальна гімнастика, яка називається артикуляційною. Артикуляційна гімнастика допоможе зміцнити м’язи органів мовлення і підготує базу для чистої звуковимови. При підборі вправ необхідно дотримуватися певну послідовність – йти від простих вправ до більш складним. Спочатку вправи виконуються в повільному темпі обов’язково перед дзеркалом. На перших заняттях можна обмежитися і дворазовим виконанням вправи, головне, щоб воно було виконане якісно. Потім кількість повторень збільшують, доводячи до 10-15 разів. Коли дитина навчиться правильно виконувати рухи, дзеркало можна прибрати. Дорослий повинен показати дитині, як правильно виконувати всі вправи. Для цього необхідно самим навчитися виконувати гімнастику артикуляції.Не дивуйтеся, якщо деякі вправи не будуть виходити з першого разу навіть у вас, адже для їх виконання необхідний певний навик. Проводити гімнастику артикуляції треба щодня, а краще два рази на день – вранці і в другій половині дня після прогулянки. Будьте терплячі, спокійні й ласкаві. Якщо у дитини не виходить якийсь рух, можна використовувати механічну допомогу. Ручкою чайної ложечки або просто чистим (!) пальцем допоможіть підняти дитині мову вгору. Для того щоб дитина знайшла правильне положення язика, наприклад облизати верхню губу, намастіть губу варенням, шоколадом або медом залежно від того, що любить дитина. Заняття повинні проходити в ігровій формі, адже це основна діяльність дітей. Можна залучити улюблену іграшку: «Давай покажемо , як правильно виконувати гімнастику для язичка»
Артикуляційна гімнастика Для чистої звуковимови потрібні сильні, пружні і рухливі органи мови – язик, губи, м’яке піднебіння. Усі мовні органи складаються з м’язів. Якщо можна тренувати м’язи рук, ніг, спини і т. д., значить, можна тренувати і м’язи язика і губ. Для цього існує спеціальна гімнастика, яка називається артикуляційною. Артикуляційна гімнастика допоможе зміцнити м’язи органів мовлення і підготує базу для чистої звуковимови. При підборі вправ необхідно дотримуватися певну послідовність – йти від простих вправ до більш складним. Спочатку вправи виконуються в повільному темпі обов’язково перед дзеркалом. На перших заняттях можна обмежитися і дворазовим виконанням вправи, головне, щоб воно було виконане якісно. Потім кількість повторень збільшують, доводячи до 10-15 разів. Коли дитина навчиться правильно виконувати рухи, дзеркало можна прибрати. Дорослий повинен показати дитині, як правильно виконувати всі вправи. Для цього необхідно самим навчитися виконувати гімнастику артикуляції.Не дивуйтеся, якщо деякі вправи не будуть виходити з першого разу навіть у вас, адже для їх виконання необхідний певний навик. Проводити гімнастику артикуляції треба щодня, а краще два рази на день – вранці і в другій половині дня після прогулянки. Будьте терплячі, спокійні й ласкаві. Якщо у дитини не виходить якийсь рух, можна використовувати механічну допомогу. Ручкою чайної ложечки або просто чистим (!) пальцем допоможіть підняти дитині мову вгору. Для того щоб дитина знайшла правильне положення язика, наприклад облизати верхню губу, намастіть губу варенням, шоколадом або медом залежно від того, що любить дитина. Заняття повинні проходити в ігровій формі, адже це основна діяльність дітей. Можна залучити улюблену іграшку: «Давай покажемо , як правильно виконувати гімнастику для язичка»

Артикуляційна вправа "Жабка"                                     

Запитання: «Про яку артикуляційну вправу ти подумав (ла)?».

Відповідь дитини. Дитина уважно слухає віршик, пригадує правильне виконання вправи та виконує її. Аналогічна робота проводиться із наступними вправами.

Жабка їсти захотіла,враз взялась вона за діло -наловила аж сім мух,тому й рада : рот - до вух!

Рот трохи відкрити. Посміхнутись, губи розтягнути так, щоб було видно верхні зуби. Утримувати таке положення під лічбу 10-15 секунд.

Артикуляційна вправа «Хоботок» 

В зоопарку ми були,там великі є слони.А маленький Равіпривітався з нами.Хобот свій він витягав,«Всім привіт!»- немов казав.Щоб йому відповісти,Хоботок зроби і ти.Краще губи витягай,Раві швидше привітай.

Витягнути губи сильно вперед,напружити, як при вимовлянні звука У.

Вправи для гіперактивних дітей розвиваючі увагу, посидючість або ж, що знімають зайву енергію.

«Знайди відмінність»

Мета: розвинути вміння концентрувати увагу на деталях.

Дитина малює будь-яку нескладну картинку (котик, будиночок і ін) і передає її дорослому, а сам відвертається. Дорослий домальовує кілька деталей і повертає картинку. Дитина повинна зауважити, що змінилося в малюнку. Потім дорослий і дитина можуть помінятися ролями.

Гру можна проводити і з групою дітей. У цьому випадку діти по черзі малюють на дошці який-небудь малюнок і відвертаються (при цьому можливість руху не обмежується). Дорослий домальовує кілька деталей. Діти, поглянувши на малюнок, повинні сказати, які зміни відбулися.

«Лагідні лапки»

Мета: зняти напругу, м'язові затиски, знизити агресивність, розвинути чуттєве сприйняття, гармонізувати відносини між дитиною і дорослим.

Дорослий підбирає 6-7 дрібних предметів різної фактури: шматочок хутра, пензлик, скляний флакон, намиста, вату і т. д. Все це викладається на стіл. Дитині пропонується оголити руку по лікоть; вихователь пояснює, що по руці буде ходити «звір» і стосуватися ласкавими лапками. Треба з закритими очима вгадати, який «звір» торкається до руки - відгадати предмет. Дотики повинні бути погладжуючими, приємними.

Варіант гри: «звір» буде торкатися до щоки, коліну, долоні. Можна помінятися з дитиною місцями.

Ігри для розвитку уваги

Пильне око. Щоб перемогти у цій грі, учню доведеться бути дуже уважним та не відволікатися на сторонні предмети. Оберіть предмет чи маленьку іграшку та покажіть дитині. При цьому дайте їй можливість уважно роздивитися предмет, а потім попросіть вийти з кімнати. Оберіть місце для предмету: воно має бути доступним для огляду, але не кидатися одразу в око. Ховати іграшку не потрібно - щоб знайти її, учень має просто уважно роздивлятися навкруги.

Знайди відмінність. Цю гру можна проводити не лише з гіперактивною дитиною, а й з усім класом, адже, погодьтеся, вправи на розвиток уваги ще нікому не були зайвими. Вчитель малює на дошці якийсь малюнок, пропонує школярам уважно роздивитися його, а потім просить відвернутися на хвилину. За цей час можна домалювати ще кілька деталей. Діти ж, подивившись на малюнок, мають сказати, що саме змінилося. А можливо, не змінилося нічого?

Коректор. Зазвичай, ця гра подобається всім, адже завдяки ній учні мають змогу відчути себе важливими та дорослими. Спочатку розкажіть дітям про те, хто такий коректор та якою справою займається - а саме, виправляє помилки у книгах та журналах. Запропонуйте учневі спробувати власні сили у такій відповідальній справі.

Візьміть книжку чи журнал і домовтеся з дитиною, яка буква буде сьогодні умовно неправильною, і скажіть, що саме її треба усюди підкреслити. Потім оберіть текст та засічіть час роботи (не більше 10 хвилин). Коли час вийде, перевірте опрацьований дитиною уривок самі. Якщо учень жодного разу не помилився, то він вартий похвали, але якщо були допущені неточності, то сварити його не треба. Натомість створіть графік помилок та правильних відповідей, і позначайте у ньому успіхи чи невдачі учня.